/ /PAS PUCHONG: Majlis Perasmian Mesyuarat Agung Peringkat Cawangan Tahun 2010, PAS Kawasan Puchong. /

Selamat Datang Ke Laman Blog Rasmi PAS Puchong

Selamat Datang Ke Laman Blog Rasmi PAS Puchong


Kereta
[1007]Terbuka:Berbayar
Darussyifa
[1008]Ahli Darussyifa':SenaraiNama

Saturday, February 20, 2010

Majlis Perasmian Mesyuarat Agung Peringkat Cawangan Tahun 2010, PAS Kawasan Puchong.


Alhamdulillah, Majlis Perasmian Mesyuarat Agung Peringkat Cawangan Tahun 2010, PAS Kawasan Puchong telah diadakan pada 19 Februari 2010 bermula pukul 0900 malam di Balai Masyarakat Zon 13 Puchong Perdana. Majlis telah berjalan lancar dengan kehadiran Ketua dan perwakilan dari semua cawangan memenuhi dewan. Mesyuarat Agung Peringkat Cawangan ini telah dirasmikan oleh Al Fadhil Ustaz Dr Osman Sabran Timbalan Pesuruhjaya I PAS Selangor.


Beliau telah menyampaikan ucapan menasihatkan ahli PAS akan tanggungjawab ahli dalam Gerakan Islam PAS. Aspek pertama yang ditekankan oleh beliau adalah ahli PAS mestilah memahami bahawa Gerakan Islam PAS adalah Gerakan Islam yang syumul.Dasarnya Al Quran dan Sunnah, al ijma' & al Qiyas. Matlamat gerakan ini adalah mencari keredhaan Allah.



Beliau turut menekankan agar ahli PAS hendaklah sentiasa bersama dengan orang yang beribadah serta taat kepada Allah. Jangan sesekali membelakangi Al Quran dan Sunnah dengan menurut kehendak nafsu serta erpengaruh pada mereka yang mengutamakan nafsu.
Beliau turut mengingatkan ahli PAS menjauhi dari mereka yang melakukan kezaliman dan orang yang bertindak melampaui batas. Beliau menyeru agar ahli PAS dapat melaksanakan tanggungjawab. Jika tidak gerakan akan hancur dan pejuangnya pula menjadi mangsa. Tiga faktor tersebut adalah kerja jihad mestilah dilaksanakan dengan istiqomah,lakukan dengan kekuatan yang ada,meramaikan keahlian.

Beliau juga menjelaskan, pendekatan yang diambil adalah berpandukan pada apa dilakukan oleh Rasulullah s.a.w.

1. Marhalah Taarif iaitu ahli PAS memperkenalkan kepada masyarakat melalui syarahan, ceramah,forum, kelas pengajian dan lain-lain.

2. Marhalah Takwim iaitu membentuk tenaga ahli disemua peringkat agar sanggup bekerja untuk PAS dengan menghampirkan diri pada Allah dan ikhlas mencari keredhaanNya, tidak terpedaya dengan kesenangan, harta, wanita, tidak pentingkan perut dan tidak menukarkan agama dengan duit.(Al Kahfi:28 dan hadis akhir zaman)

3. Marhalah Tanfiz iaitu beliau menekankan betapa pentingnya mencurahkan tenaga untuk kepentingan Gerakan Islam PAS tanpa mengenal penat lelah, mengorbankan masa, tenaga dan wang ringgit dengan ikhlas dan sabar tanpa mengharapkan sanjungan, pujian, penghormatan samada dalam masa kalah mahupun dalam masa menang.



Demikianlah secara ringkas ucapan beliau dan sebaik sahaja selepas ucapan tersebut beliau melafazkan "Bismillahirrahmannirrohim" bagi merasmikan Mesyuarat Agung Peringkat Cawangan Tahun 2010, PAS Kawasan Puchong. Dengan perasmian ini maka semua cawangan secara rasminya dapat mengadakan Mesyuarat Agung masing-masing pada tarikh yang telah ditetapkan.

Pada kesempatan ini, saya bagi pihak AJK Kawasan mengucapkan terima kasih kepada Dr Ustaz Osman Sabran yang telah merasmikan Mesyuarat Agung Peringkat Cawangan tahun 2010 PAS Kawasan Puchong, serta mengucapkan tahniah dan syabas kepada semua Ketua dan perwakilan cawangan yang telah hadir bagi melaksanakan tanggungjawab ini.

MEMPERKUKUHKAN UKHUWAH DAN MEMPERKASAKAN JAMAAH

Kapt(B)Mior Badri
Timbalan Penerangan Dan Dakwah
PAS Kawasan Puchong








Assalamualaikum,









0 comments:

Post a Comment

SETIAP SAAT PERUBAHAN HENDAKLAH UNTUK MEMENANGKAN ISLAM
Setiap saat umat Islam hendaklah melakukan perubahan pada dirinya. Firman Allah;"Sesungguhnya Allah tidak mengubah keadaan sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki keburukan terhadap sesuatu kaum, maka tak ada yang dapat menolaknya; dan sekali-kali tak ada pelindung bagi mereka selain Dia".[Ar Ra'd:11]
Oleh itu, jalan yang selamat adalah kembali berpegang pada Al Quran dan Sunnah Nabi s.a.w semoga umat Islam Malaysia sentiasa mendapat perlindungan Allah Taala.
______Dari Lajnah Penerangan Dan Dakwah_____