/ /PAS PUCHONG: Umno terdesak, cuba bersihkan imej yang tercalar /

Selamat Datang Ke Laman Blog Rasmi PAS Puchong

Selamat Datang Ke Laman Blog Rasmi PAS Puchong


Kereta
[1007]Terbuka:Berbayar
Darussyifa
[1008]Ahli Darussyifa':SenaraiNama

Sunday, January 17, 2010

Umno terdesak, cuba bersihkan imej yang tercalar

Ditulis oleh Wartawan IT
FRIDAY, 15 JANUARY 2010 01:57


KUALA LUMPUR, 15 Jan - Ekoran provokasi Umno keatas isu kalimah Allah yang berlanjutan ini, Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar menyifatkan Umno kian terdesak menggunakan waktu yang sempit ini untuk cuba membersihkan imejnya yang tercalar.

Bagi beliau, Umno begitu tertekan dan defensif dalam menghadapi kesan dari provokasi mereka keatas isu kalimah Allah serta pengeboman dan pembakaran gereja kristian.


"Umno sedang mencari jalan bagaimana untuk melepaskan dari keadaan tersepit untuk membolihkan dia menerkam mangsanya,ibarat pepatah melayu 'melepas anjing tersepit'," jelasnya.


"Saya sangat hairan kenapa hingga kini masih belum ada penangkapan keatas mereka yang melakukan pengeboman dan pembakaran gereja.... Menteri Dalam Negeri telah menyatakan bahawa polis sudah pun mengenal pasti siapa yg terlibat tapi masih belum membuat apa apa penangkapan?" soal Mahfuz.


Beliau yang juga Ahli Parlimen Sena mendakwa bimbang jika dibiarkan tanpa penangkapan segera tidak mustahil akan memungkinkan lebih banyak kejadian seumpama akan berulang.


"Ini yang menghairankan saya, kalau Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein, kata dah kenal pasti siapa yang melakukannya apa yang susah sangat nak tangkap,


"Atau memang Umno nak keadaan lebih tegang untuk memboleh ada alasan bangi kerajaan mengistihar dharurat," soalnya.


Beliau turut mendakwa, tidak mustahil kelewatan penangkapan ini disebabkan wujudnya kerjasama antara Umno dengan pihak berkuasa untuk memujuk orang yang dikenal pasti itu supaya membuat pengakuan bahawa mereka adalah ahli atau penyokong Pakatan Rakyat khususnya PAS.


"Tak mustahil apa yang saya jangka ini boleh berlaku kerana Umno berhempas pulas nak bebas dari keadaan defensif kepada ofensif. Seperti kata pepatah 'melapas anjing tersepit'," ujarnya lagi.


Sebuah akhbar harian melaporkan Hishammuddin mendedahkan bahawa polis mempunyai petunjuk dan maklumat untuk mengecam suspek yang disyaki terbabit dalam kebakaran di Gereja Metro Tabernacle di Desa Melawati Hulu Klang, Jumaat lalu.
SETIAP SAAT PERUBAHAN HENDAKLAH UNTUK MEMENANGKAN ISLAM
Setiap saat umat Islam hendaklah melakukan perubahan pada dirinya. Firman Allah;"Sesungguhnya Allah tidak mengubah keadaan sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki keburukan terhadap sesuatu kaum, maka tak ada yang dapat menolaknya; dan sekali-kali tak ada pelindung bagi mereka selain Dia".[Ar Ra'd:11]
Oleh itu, jalan yang selamat adalah kembali berpegang pada Al Quran dan Sunnah Nabi s.a.w semoga umat Islam Malaysia sentiasa mendapat perlindungan Allah Taala.
______Dari Lajnah Penerangan Dan Dakwah_____