/ /PAS PUCHONG: Lawatan Dato' PJ ke DUN Seri Serdang Bertemu Rakyat /

Selamat Datang Ke Laman Blog Rasmi PAS Puchong

Selamat Datang Ke Laman Blog Rasmi PAS Puchong


Kereta
[1007]Terbuka:Berbayar
Darussyifa
[1008]Ahli Darussyifa':SenaraiNama

Friday, March 19, 2010

Lawatan Dato' PJ ke DUN Seri Serdang Bertemu Rakyat

Syukur Alhamdulillah, program lawatan Dato Hassan Bin Mohd Ali ke Puchong telah berjalan lancar.

DUN Seri Serdang adalah salah satu kerusi DUN yang tewas kepada UMNO dalam PRU 12 yang lalu dengan kekalahan sebanyak 45 undi. Oleh itu kedatangan Dato Hasan ke Puchong menjadi penyuntik semangat untuk teruskan melakukan usaha bertemu dan meyakinkan rakyat bahawa PAS Puchong adalah alternatif terbaik untuk mereka.

Pada lawatan ini Dato Dr Hasan Ali telah bertemu dan bermesra dengan rakyat di masjid-masjid dan surau-surau, pasar malam, dan keluarga miskin. Pada setiap pertemuan dengan rakyat, Dato memaklumkan pentingnya meyakini pemerintahan Pakatan Rakyat. Beliau telah menyampaikan kuliah menjelaskan pentingnya umat Islam benar-benar berfikir, bertindak, berdakwah supaya umat Islam dapat menghasilkan impak yang berkesan dalam masyarakat kearah mewujudkan suasana yang mematuhi ajaran agama.

Dato' juga telah bertemu dengan semua pimpinan PAS Kawasan untuk berdailog meleraikan sebarang bentuk persoalan. Beliau juga memberikan nasihat dalam beberapa aspek-aspek tertentu bagi menghadapi cabaran dan usaha-usaha yang perlu dilaksana, diperluaskan serta diperkukuhkan disemua cawangan bagi menjayakan Misi Menawan DUN Seri Serdang.

Dato' Hassan juga telah menyerahkan bantuan kepada ibu-ibu tunggal dan rakyat termiskin di kawasan Kampung Aman Berkat sambil mendapat penjelasan daripada Ahli Majlis MPSJ Zon 12, Ustaz Nasir Yusof yang juga Timbalan YDP PAS Kawasan Puchong.

Dato' telah melawat Taman Serdang Jaya dimana beliau disambut oleh Ahli Majlis kawasan, Sdr Sufari dari PKR. Rombongan kemudiannya dibawa mengunjungi Pasar Malam Taman Industri Seri Serdang. Kedatangan beliau telah disambut baik dan ceria oleh pengunjung-pengunjung pasar malam dan para peniaga.

Menjelang waktu maghrib rombongan bergerak ke Masjid Riadus Sollehen di Taman Serdang Jaya. Dato Hasan telah mengimamkan solat Maghrib. Setelah selesai solat Dato telah memberi ucapan ringkas. Pada kesempatan itu juga satu tazkirah telah disampaikan oleh Ustaz Sufian, YDP PAS Puchong.

Selepas Isyak, satu ceramah perdana telah diadakan di Stadium Tertutup MPSJ Serdang Jaya. Para penceramah terdiri dari bekas Ketua Umno bahagian PJS Kapten (B) Dato Zahar Hashim dan Dato Hasan dengan dipengerusikan oleh Saudara Mustain.

Dato' Zahar menjelaskan mengapa beliau meninggalkan UMNO dan PAS menjadi pilihan beliau, telah menarik perhatian para hadirin. Pada malam itu, Dato Hasan telah menerima kemasukan 100 borang keahlian PAS yang mana majoritinya adalah ahli-ahli UMNO di DUN Sri Serdang.



0 comments:

Post a Comment

SETIAP SAAT PERUBAHAN HENDAKLAH UNTUK MEMENANGKAN ISLAM
Setiap saat umat Islam hendaklah melakukan perubahan pada dirinya. Firman Allah;"Sesungguhnya Allah tidak mengubah keadaan sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki keburukan terhadap sesuatu kaum, maka tak ada yang dapat menolaknya; dan sekali-kali tak ada pelindung bagi mereka selain Dia".[Ar Ra'd:11]
Oleh itu, jalan yang selamat adalah kembali berpegang pada Al Quran dan Sunnah Nabi s.a.w semoga umat Islam Malaysia sentiasa mendapat perlindungan Allah Taala.
______Dari Lajnah Penerangan Dan Dakwah_____